حامدوب

تکنولوژی.کامپیوتر.اینترنت و...

حامدوب

تکنولوژی.کامپیوتر.اینترنت و...

ویندوز ۸ در تابستان ۲۰۱۲ عرضه می شود

 

مایکروسافت تصمیم گرفت سیستم عامل ویندوز ۸ را که ویژه استفاده در تبلتها و تلفنهای همراه هوشمند است در تابستان سال ۲۰۱۲ عرضه کند.

break.gif

مایکروسافت تصمیم گرفت سیستم عامل ویندوز ۸ را که ویژه استفاده در تبلتها و تلفنهای همراه هوشمند است در تابستان سال ۲۰۱۲ عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که هنوز بخش وسیعی از دنیا باید از نسخه های ویندوز "ایکس. پی" و "ویندوز ویستا" به نسخه "ویندوز ۷" برسند، مایکروسافت تصمیم گرفت سیستم عامل جدید "ویندوز ۸" را عرضه کند.

با توجه به اینکه ویندوز ۷ تنها ۱۷ ماه قبل عرضه شد باید از خود پرسید که دلیل این شتابزدگی شرکت ردموند در عرضه ویندوز ۸ چیست؟

پاسخ این سئوال بسیار ساده است: تبلتها (لوح رایانه ها) و تلفنهای همراه هوشمند. درحقیقت، مایکروسافت می خواهد در این بخش پس از اپل و گوگل حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته تحلیلگران، نسخه ای که مایکروسافت در تابستان سال آینده عرضه می کند یک نسخه بتا است.

ویندوز ۸ برای سازگاری با معماری ARM (معماری ویژه دنیای دیجیتال) طراحی شده است. این معماری به خاطر کم مصرف بودن در بسیاری از تلفنهای همراه و تبلتها استفاده می شود.

این درحالی است که تمام نسخه های پیشین سیستم عامل مایکروسافت برای دستگاههایی طراحی شده بودند که از ریزپردازشگرهای سازگار با سکوی x۸۶ که توسط اینتل و یا AMD ساخته می شدند استفاده می کردند.

شرکت ردموند هچنین می خواهد کاربران نسخه های قدیمی ویندوز را به ترک این سیستم عاملها متقاعد کنند.

به اعتقاد Net Applications ، شرکت متخصص در تحقیقات بازار، ۵۸ درصد از رایانه های شخصی در دنیا هنوز از ویندوز "ایکس. پی" که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد استفاده می کنند درحالی که تنها ۱۱ درصد از آنها کاربر ویندوز ویستا هستند که در سال ۲۰۰۵ به بازار راه یافت.

براساس گزارش وب نیوز، تحلیلگران پیش بینی می کنند که ویندوز ۸ تا سه ماهه مالی نخست سال ۲۰۱۲ به عرضه تجاری می رسد.

ویندوز ۸ در واقع نسخه ۶.۲ سیستم عامل مایکروسافت است. پس از ویندوز ۳.۱، شرکت بیل گیتس سیاست شماره گذاری نسخه های ویندوز را ترک کرد و سیستم عاملهای خود را به روش دیگری نامگذاری کرد.

به این ترتیب، ویندوز ۹۵ نسخه ۴، ویندوز ۹۸ نسخه ۴.۱، ویندوز ۲۰۰۰، نسخه ۵ و ویندوز "ایکس. پی" نسخه به روز شده نسخه ۵ است. درحالی که ویندوز ویستا نسخه ۶ و ویندوز ۷ نسخه ۶.۱ سیستم عامل مایکروسافت است.

"صفحه نمایش نگاره سازی پیشرفته"، حمایت سه بعدی، تشخیص چهره و فروشگاه برنامه های جانبی از دیگر ویژگیهای ویندوز ۸ به شمار می روند که همه آنها از جمله خصایص مشخصه سیستم عاملهای ویژه تبلتها هستند

آمار و ارقام سال ۲۰۱۰ سایت فیس بوک

 آمار و ارقام سال ۲۰۱۰ سایت فیس‌بوک!

 

آمار و ارقام سال ۲۰۱۰ سایت فیس بوک!

اگر شما یک کشور چند ده میلیونی را فرض کنید سالانه در آن اتفاقات زیادی رخ می دهد و خبرهای زیادی را به خود اختصاص می دهد چه برسد که این جامعه، کشوری نیم میلیاردی مانند فیس بوک باشد که از هر قوم و ملیت و مذهبی در آن حضور دارند.

 

فیس بوک در سال گذشته میلادی شاهد اتفاقات و اخبار بسیاری بود که بسیاری از آنها را برای شما نقل کردیم که به طور مثال می توانیم به انتشار لیست مرگ در فیس بوک و هشدار فیس بوکی در ۱۰/۱۰/۲۰۱۰ و .. اشاره کنیم و این اتفاقات و محبوبیت فیس بوک تا آنجا بالا گرفت تا سوژه ساخت یک فیلم با عنوان «شبکه اجتماعی» شود.

 

تمام اینها را گفتیم تا توجه شما را به آمار و ارقامی که از وقایع رخ داده در فیس بوک در سال گذشته به ثبت رسیده جلب کنیم. 

 

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

اندروید ۳٫۰ یا شانه عسل چه ویژگی‌های تازه‌ای دارد؟

در اوایل ماه ژانویه، زمانی که در نمایشگاه CES، تبلت زوم Xoom  موتورلا، نمایش داده شد، ما برای نخستین بار نمایی از اندروید ۳٫۰ یا Honeycomb دیدیم. کارشناسان نسخه سوم اندروید را گام بزرگی به سمت جلو، ارزیابی می‌کنند. 


 

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

معرفی ۸ سایت برتر بازی های رایانه ای

Game Spot

بهترین و معتبر ترین و قابل اطمینان ترین سایتی است که در دنیای وب برای بازی خور ها وجود دارد. در این سایت شاهد اخرین اخبار ها از بازی های رایانه ای هستیم.

بهترین نقد های ممکن برای هر بازی رایانه ای در هر کنسولی بویژه موبایل Apple در این سایت وجود دارد .اخرین دموها و پیش نمایش ها از بازی مورد علاقه شما به راحتی به صورت انلاین و زنده قابل رویت هستند

شما هم می توانید در این سایت نقد های خود را ثبت کنیو ئ به بازی مورد علاقه ی خود امتیاز دهید . بر اساس امار های موجود هر امتیازی که این سایت به بازی های کنسولی می دهد می تواند در فروش و موفقیت ان بازی بسیار موثر باشد .این سایت جزو قدیمی ترین سایت های بازی رایانه ای در دنیای اینترنت است(گویا – ای تی )

Ign

دومین سایت اینترنتی محبوب بازی ها و تنها رقیب اصلی و جدی برای سایت گیم – اسپات به حساب می اید. بسیاری از افراد متعصب این سایت را بهترین و پر محتوا ترین سایت در حوزه ی بازی های رایانه ای می دانند به همین دلیل همواره جبهه ای بین این دو بر قرار است.

Gamewinners

جدیدترین نسخه های مکمل و رمز بازی ها در این سایت وجود دارد .این سایت مختص افرادی است که بازی ها را بدون هیچ زحمتی و با رمز و کد تقلب پیش می برند در این سایت علاوه بر کد ها از هر بازی ای راه حل های قدم به قدم ان بازی نیز یافت می شود .

Gamefaqs

پایگاهی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و مکانی برای تبادل پرسش ها و نظرات بین افراد مختلف  .این سایت از زیر شاخه های سایت گیم- اسپات Game Spot است و تمام اعضایی که در سایت گیم – اسپات نام نویسی کردند در این سایت هم می توانند با مشخصات اصلی خود  به فعالیت بپردازند. بیشترین محتوسات سایت از فروم ها و انجمن های مختلفی تشکیل شده و هر بازی در این سایت دارای انجمنی خاص و منحصر به فرد است .در این اخبارات جالبی منتشر می شود(گویا – ای تی )

به طور مثال در این سایت شاهد ۱۰ بازی برتر این هفته در بین کنسول های مختلف هستیم :

 

۱٫ Top 10 Games

2. 01 Red Dead Redemption X360

3. 02 Final Fantasy XIII PS3

4. 03 Persona 3 Portable PSP

5. 04 Dragon Quest IX DS

6. 05 COD: Modern Warfare 2 X360

7. 06 Crackdown 2 X360

8. 07 Dragon Age: Origins PC

9. 08 Pokemon HeartGold Version DS

10. 09 World of Warcraft PC

11. 10 Red Dead Redemption PS3

 

Game stop

سایتی برای خرید و فروش جدیدترین  بازی ها ی رایانه ای و کنسولی .در این سایت شما می توانید هر نوع بازی را خریداری کنید و از بین قدیمی ترین بازی ها تا جدیدترین انها محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید البته باید بگم که این سایت شامل کشور ما نمی شود ولی معرفی ان جزو سایت های برتر بازی های رایانه ای لازم است


 

Game Wallpapers

همان طور که از عنوان این سایت مشخص است بهترین و زیباترین عکس ها پس زمینه را برای شما مهیا می سازد

تمام عکس ها و تصاویر موجود در این سایت همگی توسط طراحان سایت طرحی شده اند .

یکی از مزایای فوق العاده عکس های موجود در این سایت سایز بندی انهاست شما می توانید تمام عکس ها را با سایز های کاملا استاندارد و متفاوت دریاقت کنید

(توجه کنید که اکثر محصولات این سایت رایگان نیستند و باید بابت هر کدام از انها هزینه هایی دریافت شود.)


 

Mini clip

بهترین منبع برای بازی های انلاین با فرمت فلاش.این سایت هم برای گذاراندن وقت بسیار مفید است.بازی های موجود در این سایت بسیار متنوع هستند و از جذابیت های خیلی خاصی برخوردارند.

در این سایت بازی کن می تواند لیستی از بازی های مورد علاقه ی خود را تهیه کن(گویا – ای تی )

 

 

Game Trailers

بهترین سایت برای دیدن دمو ها و فیلم های مربوط به بازی های رایانه ای این سایت مانند سایت برای بازی خور ها عمل می کند و مخاطب در این سایت می تواند اخرین پیش نمایش ارائه شده از یک بازی رایانه ای را شاهد باشند.

انتشار بنچ مارک های باب کت: آیا عمر اتم به پایان رسیده است؟

بلاخره پس از ماه ها انتظار، بنچ مارکهای معماری باب کت هم منتشر شد و انتظار مشتاقان برای دیدن عملکرد این APU های جدید، به پایان رسید. اگر بخواهیم از شخصیت باب کت بگوییم، باید به آن لقب "کوچولوی تفرقه انگیز" را بدهیم! چون بیش از قیمت و اندازه اش کار می کند و مسلما اختلاف میان اینتل و AMD را بیشتر خواهد کرد. 

چیپ Zacate که با فرکانس 1.6 گیگاهرتز فعالیت می کند، اولین APU (پردازنده سریع) بود که بر پایه معماری باب کت معرفی شد و همچنین اعلام شد که این چیپ از یک جفت ماژول باب کت بهره می برد. اگر با معماری های باب کت و بولدوزر آشنا باشید، احتمالا می دانید که ماژول ها در این دو معماری حکم هسته را دارند و AMD به امید بهره وری بیشتر و کارایی بهتر؛ از ماژول در این معماری ها استفاده کرده است. از زمان عرضه تا به حال، سیلی از بنچ مارک ها روی اینترنت قرار گرفته است و اگر با دقت نقد و بررسی یکی از منابع زیر را خوانده باشید، ممکن است پیش خودتان فکر کنید که نمی توان برنده مطلق رقابت میان اتم و باب کت را مشخص کرد. چون در بیشتر بنچ مارک ها، Zacate مقام های میانی را از آن خود ساخته است.  
 
اما باید بدانید که میان Zacate با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و Atom D510 دو هسته ای با همین فرکانس، رقابت شدیدی وجود دارد. هر دوی این پردازنده ها بر سر به دست آوردن بازار نت بوک های زیر 500 دلار؛ با یک دیگر می جنگند.  
 
نکته مهم دیگر این است که در این نسل جدید؛ پردازنده گرافیکی با CPU ادغام شده است. شاید فکر کنید که با این وجود احتمالا عملکرد گرافیکی نا امید کننده خواهد بود؛ اما آن چیزی که در چیپ Zacate دیده شد، اصلا نا امید کننده نبود و همین هم باعث شده که بخش ادغام پردازنده گرافیکی با پردازنده اصلی، بیشتر از سایر نکات جلب توجه کند.  
 
با همه ی این ها عملکرد چیپ های مبتنی بر باب کت به گونه ای است که شاید این APU ها هنوز هم نتوانند جایی برای خود روی میز کار دست و پا کنند! این به معنی عملکرد بد نیست ولی بازار هدف این پردازنده ها با CPU های معمولی متفاوت است و اگر به آن ها در کلاس خودشان نگاه شود، می بینیم که کارایی نسبت به قیمت در سری باب کت، کاملا مناسب است و احتمالا سطح قیمت نت بوک ها را باز هم کاهش خواهد داد و این همان موضوع لذت بخش و هیجان انگیزی است که کاربران از آن خرسند خواهند شد. اگر چه همین مساله می تواند برای اینتل خطرناک باشد!هر چند که نباید اوضاع اینتل را هم چندان وخیم دانست چون این شرکت فعلا در وضع خوبی قرار دارد.اما سوال این است که آیا واقعا عمر پردازشگرهای اتم ساخت اینتل به پایان رسیده است یا این که اینتل راهکار دیگری را در پیش خواهد گرفت؟  
 
می توانید از منابع زیر، به بنچ مارک های مربوط به بابکت دسترسی پیدا کنید و اگر همه چیز خوب پیش برود، به زودی یک بررسی از عملکرد باب کت هم در نارنجی ترتیب خواهیم داد:  
 
بنچ مارک ها را ببینید در:  
 
AnandTech  - Tech Report - PC Perspective - Hot Hardware - Legit Reviews