حامدوب

تکنولوژی.کامپیوتر.اینترنت و...

حامدوب

تکنولوژی.کامپیوتر.اینترنت و...

کوچکترین رایانه جهان

کوچکترین رایانه جهان  

 

محققان از کوچکترین رایانه دنیا با ابعاد چند میلی متر رونمایی کردند. 

 

به گزارش برنا به نقل از دیلی تک نیوز، محققان از کوچکترین رایانه دنیا با ابعاد چند میلی متر که اندازه آن تقریبا برابر با حرف (ن) در نوشته ای است که در حال حاضر مشغول خواندنش هستید، رونمایی کردند.

دانشمندان دانشگاه میشیگان، با ساخت نمونه آزمایشی کوچکترین رایانه دنیا قصد دارند پس از تکمیل مطالعات خود، این رایانه را برای کاشت در چشم بیمارانی که به کوری تدریجی (گلوکما) مبتلا شده اند، به کار بگیرند.

این رایانه جدید شامل یک باتری بسیار نازک و یک رادیو و آنتن فوق العاده کوچک و یک حسگر فشار و حافظه است.

هسته داخلی این رایانه فوق کوچک از تراشه های نسل سوم از نوع تراشه فونیکس تشکیل شده که ساختار و معماری منحصر به فردی دارد و در هیچ تراشه دیگری از طراحی آن استفاده نشده است.

فناوری دیگری که در این رایانه به کار رفته حالت فوق غیر فعال (Extreme Sleep) است که مصرف انرژی را به کمترین میزان ممکن کاهش می دهد.

نحوه عملکرد این حالت به گونه ای است که هر 15 دقیقه یک بار حسگرهای رایانه فعال می شوند و محاسبات خود را انجام می دهند و دوباره به حالت غیر فعال باز می گردند. هر بار انجام این عملکرد به طور میانگین 5.3 نانووات انرژی مصرف می کند.

تابش نور در فضاهای داخلی به مدت 10 ساعت و تابش مستقیم نور خورشید به مدت 1.5 ساعت، باتری رایانه را به طور کامل شارژ خواهد کرد.

در حال حاضر طراحان این رایانه سعی دارند تا مصرف انرژی توسط رادیوی بسیار کوچک آن را هم به حداقل برسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد